نامه مسلمانان آمریکایی به شهید مطهری

نامه زیر توسط مسلمانان آمریکایی که به شهید مطهری در واکنش به فتوا وی علیه دکتر علی شریعتی است :

ما کسانی را که به زندگی عثمان وار نشسته اند و دم از علی می زنند جز علمای راستین اسلام نمی دانیم، که خود را مسئولِ شنیدنه فتواهایشان کنیم

19 دیدگاه دربارهٔ «نامه مسلمانان آمریکایی به شهید مطهری»

  1. در جایی دکتر گفت آخوندها دو دست دارند یکی برای دادن و دیگری برای بوسیدن به نقل از کتاب آقای جعفری :بار دیگر شریعتی

  2. به اعتقاد من اسلام ما به زور شمشیر شناختیم و با تقلید ادامه دادیم و حقانیت و انسانیت در معنای هر دینی وجود دارد فقط باید درک انسان بودن ما بالاتر شود و اسلام در معنای واقعی خود در حال حاظر وجود ندارد . و هر کسی به امید بهره مالی و ریاست آنرا عمل میکند در صورتی که باید انسانیت را شناخت بعد دین را.

  3. با سلام.راستش من دانشجوی ارشدم تو رشته جامعه شناسی.واسه درس جامعه شناسی دینم دارم تحقیق میکنم.اتفاقی با شما اشنا شدم.خوب خیلی جالب بود.چیزهای جدیدی فهمیدم.ازتون ممنونم.موفق باشید دوستان خوبم.

  4. سلام
    صد البته هر انچه در مورد شریعتی گفته شده ونوشته شده مربوط به آن دوران است!دورانی که گذشته وهیچیک از کامنت گذاران دران دوران نبوده اند واز نزدیک مختصاتش را درک نکرده اند وحتی جناب آنی کاظمی هم صلاحیت نظردادن در مورد یک مسئله داخلی را نداشته است تا چه رسد من و تو ایرانی بر اثر نامه ی او بر سر وکله همدیگر بکوبیم
    ضمن اینکه بارها نظر هردونفر در مورد همدیگر تغییر کرده است!

  5. با اینکه بسیاری از جملات این شهید بزرگ رو خیلی دوستدارم ولی به نظرم تو خیلی از جملاتش هم زیادی اغراق کرده و شاید مثل آدمایی می مونه که می خواد بگه: آره، این منم .
    به نظر من راه انتقاد ایشان برای صلاح جامعه راه مناسب اما کاملی نبوده.

  6. به نظر من دکتر شریعتی آدم قابل احترامی هستن و جملات و افکار قشنگ زیادی هم داشتن اما به همون اندازه جملات قابل بحث و انتقاد دارن چه بهتر که ما جوونا بریم سراغ کسانی که انتقادها بهشون کمتره و شخصیت پاکتری دارن مثل شهید چمران و شهید مطهری!

  7. سلام اقا یاسر گویا شما با افکار دکتر چندان اشنایی ندارید-افرادی همانند دکتر -بزرگ مردانی هستند که جامعه زمانشان انها را درک نکرد-اما حرف اصلی من اینه که سعی کنیم از این نوشته اگاه به معنی واقعی کلمه شویم-تا شاید اندکی از رسالت بزرگ انسانیت که بر دوش ماست انجام شود.

  8. من داشجوی مکانیک هستم . از نظر من اندیشه دکتر شریعتی راه روشنی است رو به کمال که در خلوت ذهن نقش میبندد فارغ از هر رشته و روشی ایجاد انگیزه دینی مینماید.

  9. ]سلام . درود و خسته نباشد بر شما
    همیشه یک سوال واسم تو ذهنم هس!
    چرا دکتر همیشه کربات میزدن؟؟؟؟!!!!!

  10. سلام.بحثی که ما جوانان این کشور درحال انجام آن هستیم از ندیدهاست.اما جالب اینجاست که مرتضی مطهری خودش علی شریعتی را بعد از اینکه مورد انتقادهای شدید توسط مردم قرار گرفت و حتی در جاهایی تحریم شد به حسینیه ارشاد آورد و به او در تبلیغ افکارش کمک کرد.با اینکه نقد داشت به بعضی از تفکراتش اما دو جامعه شناس بزرگ به خوبی همدیگر را درک کردند اما ما خارج از گود در حال نظر دادن هستیم….

  11. چرا ما همیشه به اتلاف ها دامن می زنیم یادمون رفته که هر دوی این انسانهای عزیز دلشون برای اسلام میزده ودنبال حقیقت بودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *