زهرا اشراقی نوه دختری امام : بسیاری از کتاب‌های شریعتی را پدرم برای من می‌خرید

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران – زهرا اشراقی نوه دختری امام است همواره که مصاحبه ها و سخنان نستا متفاوت او بازتاب های وسیعی داشته و دارد. در یکی از سخنرانی های خود اشاره ای به دکترشریعتی می کند، و ما اینجا تنها همان بخش را که مربوط به دکتر شریعتی است نقل می کنیم :

خانوم اشراقی شما گفتید که خانواده امام در شکل‌گیری شخصیت ایشان خیلی تأثیرگذار بودند. مگر این خانواده چه ویژگی‌هایی داشت؟
خانواده خیلی نقش داشتند. زیرا ایشان از یک خانواده روشنفکر اشرافی بودند، بنابراین تأثیر خودشان را روی فرزندان داشتند و دامادهایشان هم روشنفکر بودند و حتی پدر خود من از این نظر از من جلو‌تر بود. بسیاری از کتاب‌های شریعتی را پدر برای من می‌خرید و حتی کتاب‌های سازمان مجاهدین و یا مارکسیستی را به راحتی در منزل می‌خواندم. پدرم حتی یک‌بار هم به من ایراد نگرفت که چرا کتب چپ مارکسیستی می‌خوانی و یادم است که یکی از کتب گورکی را به امام هم هدیه دادم و گویا پدرم هم به ایشان گفت که در این زمینه‌ها کمی با زهرا صحبت کنید. اصلا پدرم بود که مرا با شریعتی آشنا کرد و اگر کمی دیندار باشم، به خاطر شریعتی است.

5 دیدگاه دربارهٔ «زهرا اشراقی نوه دختری امام : بسیاری از کتاب‌های شریعتی را پدرم برای من می‌خرید»

    1. ازدید من شریعتی فقط می توانست یک بار متولد شود، من هرگز انسانی به والایی و حق گویی او ندیدم، من شیفته ی شریعتی هستم و باید دیدگاه هاو نظرات او را بر طلا حک کرد تا آیندگان هم از این اسطوره ی تکرار نشدنی بی بهره نمانند،،زنده باد یاد و خاطرش که همیشه در قلب ماست…..

  1. دکتر یک شیعه واقعی است، نیازی به تایید هیچ متحجری ندارد! روحش به بلندای تاریخ ایران عزیزمان

  2. دکتر شریعتی یک اسلام شناس واقعی وبه تمام معنی بود ودارای هیچ حبی نبود ودلیل انهم این بود که دانشجویان بعد از کلاس درس ایشان بود که متحول میشدند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *