امام موسی صدر:روزنامه کیهان در نوشته های شریعتی دست می برد

امام موسی صدر در ادامه گفتگویی با صادق طباطبایی با اشاره به فعالیتهای دکتر شریعتی در ایران در دوره اختناق رژیم شاه گفت: وقتی که مقاله ای در روزنامه کیهان چاپ شد که در آن در سخنان دکتر شریعتی دست برده شده بود، شریعتی بسیار از این کار ناراحت شد، نقدی نوشت بر این مقاله و روزنامه چاپ نکرد. این کار به او سخت آمد و پس از مسایل دیگری که رخ داد استخاره کرد تا به اروپا برود.
صادق صطباطبایی با مرور چگونگی سفر دکتر شریعتی به اروپا گفت: وقتی به امام موسی صدر گفتم که دکتر شریعتی به پاریس آمده است، گفتند برویم ایشان را ببینیم. دیدار بسیار خوبی بود، ایشان ضمن انتقاداتی که به برخی از آرای دکتر شریعتی داشتند، او را بسیار ارزشمند می دیدند و بسیار رنجور بودند از برخوردهایی که برخی با شریعتی داشتند.
وی گفت: امام صدر به شریعتی پیشنهاد داد حسینیه ارشاد را در پاریس تاسیس کنند که دکتر شریعتی گفت اگر قرار باشد در مورد ابوذر مطلب بنویسیم باید در کویر زندگی کنیم نه در زرق و برق اروپا.
در ادامه یکی از دانشجویان از امام موسی صدر پرسید چرا مزار دکتر شریعتی در زینبیه محقر است، گفت: اگر امروز پیکر دکتر شریعتی هم بیاید، جا برای عده ای تنگ می شود اما باید گفت پیکر در زینبیه امانت است. خانواده او می گویند هر بار که می خواهیم قدمی در مورد انتقال آن انجام دهیم، با مشکلاتی مواجه می شویم و موانعی پیش روست.

4 دیدگاه دربارهٔ «امام موسی صدر:روزنامه کیهان در نوشته های شریعتی دست می برد»

  1. نمی دونم این عشقی که به من دست داده آخرش چی میشه ولی اینو می دونم هرروزعشقم علاقم نسبت به شریعتی وخانوادش ودوستانش بیشرمیشه .زندگی یعنی این دنیا .این دنیا یعنی اشنا شدن با نور چشمام شریعتی .وآشنایی با اون یعنی آدم بودن .وآدم بودن یعنی عاشق شدن ومردن .به اومید اون روز که پوران شریعتی رو ببینم .حرف های دلمو بهش بگم وبمیرم .عاشق شریعتی مخلص دوستاران شریعتی .فاطمه

    1. بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید *** در این عشق چو مردید همه روح پذیرید

      بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید *** کز این خاک برآیید سماوات بگیرید

  2. ایول 2تا پست قشنگ دلم نیومد پست ندم
    شریعتی و همه ی دوست دارانشو عشق
    ادامه رو امام علی بود دکتر خیلی دوسش دارم
    ما اهل کوفه نیستیم…

  3. خدایا عقیده ام را از عقده ام مصون دار
    به خاطر این مناجات دکتر شریعتی با اینکه از ناجوانمردی و رذالت دشمنان ایشان دل ریش دارم ولی آنها را به خدا واگذار می کنم که اگر قابل هدایت هستند هدایت و گرنه خود را به خودشان واگذار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *