بار دیگر با برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر علی شریعتی مخالفت شد

خانواده دکتر شریعتی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده اند با برگزاری این مراسم مخالفت شده‌است.

3MegaCam
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

برگزاری مراسم سالگرد شهادت این روشنفکر برجسته جهان اسلام٬ همواره با حساسیتهایی روبرو بوده است. علیرغم اینکه آموزه‌های شریعتی در پیروزی انقلاب تأثیر غیرقابل انکاری داشت؛ اما پس از پیروزی انقلاب و تثبیت حکومت ولایت فقیه٬ “به دلیل تفاوت آشکار اندیشه‌های او با قرائت روحانیون حاکم از اسلام”٬ به سرعت با اندیشه های وی مرزبندی شد.

در طول دهه شصت بسیاری از شاگردان او به زندان افتادند و برگزاری مراسمهای بزرگداشت او نیز ممنوع شد. علیرغم اینکه پس از روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی چندسالی مراسمهای بزرگداشت شریعتی با حضور وسیع دانشجویان و طرفداران او در تهران و شهرستانها برگزار می‌شد؛ اما به مرور با بسته شدن فضای سیاسی کشور٬ این مراسمها نیز تعطیل شد. پیشتر انتظار می‌رفت که با روی کار آمدن دولت جدید این ممنوعیت برطرف شود؛ اما بنا به گفته مسئولین جدید حسینیه ارشاد٬ امسال نیز همانند سالهای گذشته با برگزاری این مراسم مخالفت شده‌است. هنوز به روشنی مشخص نیست که چه نهادی مخالف برگزاری این مراسم بوده‌است.

امروز مسئولین جدید حسینیه ارشاد اطلاع دادند که با درخواست بنیاد و خانواده شریعتی مبنی بر برگزاری مراسم ٣٧مین یادروز شهادت دکتر علی شریعتی در این مکان مخالفت شده است. لذا بدینوسیله اعلام می شود که امسال نیز همچون سالیان گذشته امکان برگزاری رسمی مراسم یادبود آن معلم فراهم نیست. از مسئولان انتظامی و امنیتی “نظام” از بابت یادآوری این حقیقت که شریعتی همچنان معلم “نهضت” است، سپاسگذاریم!

خانواده شریعتی، تهران، ١٩ خرداد ٩٣

3 دیدگاه دربارهٔ «بار دیگر با برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر علی شریعتی مخالفت شد»

  1. با سلام و عرض ادب
    انتشار مطالب مربوط به حضرت صاحب عصر امام مهدی (عج) بصورت الفبایی همچنان ادامه دارد.
    مطالب مربوط مهدویت ، حروف ع ، غ و ف منتشر شد.
    دیگگر مطالب : مهدی(عج) در ادیان و مذاهب ، مهدی(عج) در کلام وحی و …
    http://www.Asheghanemahdii.ir

    در ضمن مشتاقانه به تبادل لینک باشما هستیم در صورت تمایل به تبادل لینک به ما اطلاع بدین.
    همواره منتظر نگاه سبزتان هستیم .

  2. باسلام دوست عزیز شریعتی علاوه بر اینکه استاد انسان شناسی وجامعه شناسی بود .استاد شناختن انسان وجامعه به بشریت است شریعتی یک تفکر ناتمام است که حرفهایش تاریخ انقضا ندارد وروشنگر راه پر پیچ و خم و تاریک پیش روی بشریت میباشد.امید دارم راهش ادامه یابد با شاگردان پر توان ومخصوصا فرزندان اندیشمندش .انشا ا…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *