چرا باید جراحی پلک انجام داد؟

عمل جراحی پلک چیست

چشم یکی از مهم‌ترین اعضای صورت انسان است که نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد؛ به همین منظور توجه به سلامت و زیبایی این عضو و مراقبت از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اطراف چشم انسان دارای پوست نازک و ظریفی در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن است که همین امر باعث می‌شود با افزایش سن شاهد ایجاد خطوط ریز و چین و چروک و سایر مشکلات مانند پف کردگی، افتادگی پلک و غیره در این ناحیه باشیم. جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی پلک یکی از مؤثرترین روش‌هایی است که می‌توان برای درمان این مشکلات بکار گرفت که به صورت سرپایی انجام شده و نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

در مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چه می‌دانید؟

کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌ها در بدن انسان به خصوص در پوست است که وظیفه دارد خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند. تولید این پروتئین در سلول‌های پوست بدن انسان با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند که نتیجه آن ایجاد خطوط ریز و چین و چروک بر روی پوست صورت است. با توجه ظریف‌تر و نازک‌تر بودن پوست بدن در نواحی دور چشم، ایجاد این خطوط در این قسمت‌ها مشهودتر است.

کاهش تولد کلاژن در پوست باعث می‌شود که افزایش سن خاصیت ارتجاعی آن کاهش پیدا کرده و همچنین اثر مداوم نیروی جاذبه نیز باعث شود که پوست اضافی در پلک‌هایی بالا و پایین تجمع پیدا کند. در کنار این موضوع با افزایش سن عضلات حمایت‌کننده پلک نیز ضعیف‌تر شده که منجر به افتادگی پلک در افراد می‌شود. همچنین در صورتی که چربی اضافه در بالا و پایین پلک‌ها تجمع پیدا کند، نتیجه آن افتادگی ابرو و پلک‌ها بالا و پایین خواهد بود. در صورت که در زیر پلک پایین چشم، کیسه‌های چربی ایجاد شود، شاهد پف پلک در این قسمت خواهیم بود.

در خصوص رفع مشکلات ایجاد شده در پلک‌ها، یکی از بهترین راه‌ها جراحی پلک یا بلفاروپلاستی توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی است. این جراحی یک روش درمانی بوده که برای رفع مشکلاتی مانند پف پلک، پوست اضافه، چین و چروک و افتادگی پلک‌ها انجام می‌گیرد. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی پلک محسوب می‌شود که نقش مؤثری در جوان‌سازی چشم‌ها دارد.

عوامل مختلفی در افتادگی پلک‌ها نقش دارند که از وراثت و افزایش سن می‌توان به عنوان دو عامل اصلی نام برد. خوشبختانه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین این امکان را فراهم کرده که بتوان به راحتی مشکل افتادگی در پلک را برطرف و درمان کرد. انجام این عمل جراحی در یک کلینیک جراحی پلک توسط پزشک متخصص و متبحر باعث می‌شود که نتیجه نهایی عالی شده و عوارض ناشی از جراحی نیز ناچیز و زودگذر باشد.

عمل بلفاروپلاستی در چه شرایطی انجام می‌شود؟

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که عمل جراحی پلک تنها برای درمان افتادگی پلک‌ها بکار گرفته نمی‌شود. از این عمل جراحی می‌توان برای درمان و رفع مشکلات دیگری که در ناحیه چشم‌ها وجود دارد نیز استفاده کرد. مهم‌ترین مشکلاتی که می‌توان با این روش درمان کرد شامل موارد زیر هستند:

  • رفع افتادگی پلک‌ها
  • رفع افتادگی ابروها
  • رفع و درمان تیرگی دور چشم‌ها
  • برطرف کردن چهره خسته در افراد
  • از بین بردن چین و چروک‌های موجود در اطراف چشم‌ها
  • از بین بردن چین و چروک‌های مابین ابروها
  • درمان سایر بیماری‌های چشم مانند تیروئید
  • از بین بردن ظاهر نامتقارن پلک‌ها

معرفی عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر می‌خواهید چشمانی زیبا و جوان داشته باشید با انجام جراحی پلک در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی و درمان مشکلات موجود می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. افرادی که دارای افتادگی یا پف پلک به شکلی هستند که سنگینی و اختلال در دیده آن‌ها ایجاد می‌شود، در باز کردن چشم‌ها در ساعت بعدازظهر و شب مشکل دارند و در هنگام مطالعه دچار احساس خستگی زودهنگام و سنگینی در پلک‌ها می‌شوند از بهترین کاندیداهای انجام عمل جراحی پلک هستند. این افراد باید در اولین فرصت به منظور انجام بلفاروپلاستی به بهترین جراح پلک مراجعه کنند. کاندیداهای انجام این عمل به این افراد محدود نشده و افراد با شرایط زیر نیز جزو کاندیداهای اصلی هستند:

  • پف کردگی یا افتادگی در پلک بالای چشم‌ها
  • وجود پوست اضافه در پلک بالا (منجر به کاهش دید محیطی می‌شود)
  • وجود پوست اضافه در پلک پایین
  • وجود پف کردگی در زیر چشم‌ها

عمل جراحی پلک چه اثرات و عوارض جانبی دارد؟

در صورتی که بهترین جراح پلک در تهران عمل بلفاروپلاستی را انجام دهد، مانند همه روش‌های درمانی امکان بروز برخی اثرات و عوارض جانبی وجود دارد. از مهم‌ترین عوارض جانبی جراحی پلک که ممکن است در افراد بروز پیدا کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز تورم و کبودی در ناحیه جراحی
  • احساس کشیدگی در پوست محل جراحی
  • اشک ریزش
  • احساس سوزش و خارش در ناحیه پلک‌ها

عوارض انجام عمل بلفا پلک بالا و پایین بسیار خفیف و زودگذر بوده و در مدت زمان چند روز پس از جراحی به طور کامل برطرف می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوارض این جراحی امکان به وجود آمدن اندکی تورم و کبودی در ناحیه اطراف چشم و پلک‌ها است که معمولا پس از ۲ هفته برطرف می‌شود. عمل به مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی به صور دقیق و اصولی باعث می‌شود که این عوارض در کمترین زمان برطرف شده و مشکل جدی برای افراد به وجود نیاید.

بهترین جراح بلفاروپلاستی تهران

کدام جراح بهترین گزینه برای عمل بلفاروپلاستی است؟

هزینه عمل بلفاروپلاستی و حساسیت آن شرایطی را به وجود آورده که افراد در انتخاب جراح باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهند. برای انجام عمل جراحی پلک به منظور رفع مشکلات ناحیه چشم باید فردی را به عنوان جراح انتخاب کنید که مانند دکتر امیر علیزاده از تجربه و تبحر لازم برای این عمل برخوردار بوده و بتواند به بهترین شکل ممکن با استفاده از این روش جراحی مشکلاتی مانند افتادگی پلک، پف پلک و غیره را برطرف نماید. برای آشنایی بیشتر با سوابق کاری و تجربه دکتر علیزاده می‌توانید در جلسه مشاوره رایگان جراحی پلک شرکت کرده و با روند انجام جراحی آشنا شوید و با خیال آسوده انجام این عمل را به دست پزشک بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *