حقیقت دین

صفویان قدرت تشیع را – بعنوان تشیعی که آرزوی توده های مردم بود . و تاریخش هزار سال مبارزه و شهادت و آزادی بود- ابزار دست سیاست و توجیه قدرت خویش کردند . در ظاهر به روحانیت و مقدسات مذهب شیعه تکیه کردند و به تجلیل پرداختند اما در حقیقت « زور » جامه ی تقوی و تقدیس شیعه پوشاندند . که به قول « رادهاکریشنا » بزرگترین فاجعه وقتی است که زور جامه ی تقوی و تقدیس می پوشد که هرگاه «زور» در کنار «حقیقت» قرار بگیرد ، این زور است که مانند موریانه حقیقت را می خورد و از درون پوک می کند ، آنوقت نه دیگر میتوان شناختش و نه به مبارزه اش برخاست و نه می شود به هیچ کار دیگری دست زد و نه حتی می توان « حقیقت » و «دین» را به عنوان حقیقت دین تشخیص داد.

تاریخ ادیان-دکتر شریعتی

1 دیدگاه دربارهٔ «حقیقت دین»

  1. لطفا اون جملش که نوشته در حکومت علی حتی یک زندانی سیاسی وجود نداشت و….
    اونو واسم بفرستین خیلی لازمه
    مرسی
    بشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *